
Despre activitate
Subactivitatea A3.2 cuprinde acțiunile de orientare vocațională pentru identificarea intereselor și abilităților profesionale ale copiilor astfel încât alegerea studiilor și / sau viitoarelor locuri de muncă să fie corelate cu aptitudinile acestora, contribuind la o consolidare a stabilității profesionale și reducerea riscului de abandon școlar, excluziune, vulnerabilitate financiară și socială. Sub-activitatea A3.2 vizează minim 100 de copii din grupul țintă participanți la sesiuni de consiliere vocațională, având
o derulare de 33 luni în cadrul proiectului (L4-L36), fiind implementată de Beneficiar Asociația Hercules (P0). Subactivitatea A3.2 este corespondentă cu „Activitatea 2” prevăzută în GS CS “Servicii comunitare pentru copii și familii în vederea prevenirii separării și în vederea susținerii reintegrării în familie a copiilor proveniți din sistemul de protecție specială” ca activitate obligatorie.
Care este procesul?
Realizare Metodologie de orientare vocațională în vederea derulării unor sesiuni periodice de orientare vocațională pentru identificarea intereselor și abilităților profesionale ale copiilor, proces de înscriere și participare, anexe etc.
Organizarea și derularea a minim 300 de sesiuni de consiliere vocațională individuală pentru minim 100 copiii din grupul țintă, fiecare copil vizat, va participa în medie la 3 sesiuni de orientarea vocațională
Organizarea și derularea a 66 de sesiuni de orientare vocațională de grup
Realizare Rapoarte anuale privind sesiunile de orientare vocațională derulate și realizarea unor informări periodice online (minim 3 materiale)
Preluare feedback din partea copiilor cu privire la activitatea derulată
La nivelul A3.2 se vizează derularea sesiunilor de orientare vocațională pentru identificarea intereselor și abilităților profesionale ale copiilor pentru minim 100 copii din grupul țintă, identificarea aptitudinilor esențiale și ghidarea copiilor în explorarea și dezvoltarea intereselor și abilităților lor profesionale. În cadrul proiectului, aceste sesiuni sunt planificate cronologic și complementar pentru a asigura o intervenție timpurie și eficientă, menită să le ofere copiilor din grupul țintă instrumentele necesare pentru a lua decizii informate cu privire la carierele lor viitoare.
Rezultate previzionate
Sub-activitatea A3.2 contribuie la atingerea Rezultatului nr. 7, la atingerea Obiectivului Specific nr. 3, la atingerea Indicatorului de Realizare EECO06 și a EECO06.01 și Indicatorul de Rezultat 6S1.
Beneficii
Identificarea și dezvoltarea abilităților și intereselor individuale ale fiecărui copil, ceea ce poate duce la o mai bună potrivire cu viitoarele oportunități educaționale și profesionale
Descoperirea potențialului și înclinațiilor / aptitudinilor personale conducând la creșterea încrederii în sine și la reducerea anxietăților legate de viitorul profesional
Orientarea vocațională poate preveni abandonul școlar prin conectarea copiilor cu oportunități educaționale și profesionale care le trezesc interesul și motivația
Creșterea șanselor de identificare ulterioară a unui loc de muncă potrivit
Implicarea părinților în sesiunile de orientare vocațională permite familiilor să înțeleagă și să susțină mai bine interesele și aspirațiile copiilor lor, consolidând relația părinte-copil
Creșterea gradului de informare în rândului copiilor și părinților acestora cu privire la importanța identificării înclinațiilor profesionale și impactul asupra consolidării unei cariere
Sprijinirea copiilor în descoperirea abilităților poate conduce la consolidarea motivației pentru a rămâne implicați în educație și a dezvolta relații sănătoase cu familia, ceea ce reduce riscul de separare